zondag 12 oktober 2014

Louisa dress met poezen

Ja, de Louisa's slaan ons soms constant rond de oren, maar dat is de fout van Marte, ze moet maar zo geen zalig patroon maken.

Alhoewel, deze keer liep het iets minder vlot dan bij deze en deze. En dat is meteen ook de reden waarom het zolang duurde voordat ik hierover een berichtjes schreef. Ik stond bijna letterlijk te bleiten gelijk een klein kind toen ik hieraan bezig was... De paspel die niet wou meewerken, de biais die moeilijk deed en ik die zo stom was om het kleed verkeerd in elkaar te zetten, waardoor ik het niet meer kon keren. Tja...wat je zelf denkt is soms niet altijd beter.

Ik wou eigenlijk een jurkje zonder mouw. Dus zette ik alles in elkaar volgens de werkbeschrijving van het patroon, maar hield er geen rekening mee dat de werkwijze is voor een jurk met mouw!! Hoor je mij al komen? Voering en buitenstof werden aan elkaar gezet door de halslijn en armsgaten recht op recht aan elkaar te stikken en toen, ja toen, zat het vast :-(
Na een oproep op de geweldige facbookpagina 'naaien voor vriendinnen', hebben zij mij met allerlei tips verder kunnen helpen. Maar ik had echt geen zin om de blinde rits die er al inzat er terug uit te prutsen. Plan B: toch een mouw aanzetten. En voor de verandering en creativiteit wou ik er nog een extra tieraliertje aan :-)

Dus dames en misschien ook sommige heren, hier een Louisa dress met een niet vooraf geplande mouw:




En nog wat detailfoto's:


 De mouw met zelfgemaakte paspel uit biais


De zak met zalige knopen uit de veritas en ook met de zelfgemaakte paspel. 


De bias onderaan als zoomafwerking. Deze biais is leerachtig en was niet altijd even gemakkelijk te verwerken, maar hé, de volhouder wint. 

Ik hou er tegenwoordig van om wat extra's toe te voegen aan een patroon, zo krijg je soms eens iets helemaal anders of gewoon een leuke toevoeging :-)

En Liam die heeft ondertussen twee broekjes bij, gemaakt door zijn meter Greta, maar dat is voor volgende keer!

Nog veel naaiplezier, 
Sofie

Gele stof - ribcord: stoffencircus
Poezenstof - eerder canvas: Hong Kong
Knopen en biais; Veritas



18 opmerkingen:

  1. amai nog nie dat de aanhouder wint! schoon! En wat een leuk tieraliertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super mooie Louisa! Dat detail op de mouw is kei origineel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het heeft je dan misschien wel bloed, zweet en (bijna)tranen gekost om dit jurkje te maken, maar....het resultaat is ronduit schitterend!!!! Prachtig!!!!! Het staat je dochtertje beeldig en zo te zien is ze er ook heel blij mee. Mooi poezenstofje trouwens!
    Groetjes
    Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  4. och herkenbaar, zo wat miserie met jurken :) Maar tof exemplaar wel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige mouwtjes! Leuk dat ze er toch op staan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel erg mooi! Wat voor "touw" heb je gebruikt in je paspel, het ziet er heel strak uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt!! Ik heb touw gekocht in de Gamma. Zo'n synthetische witte touw met een dikte van 3mm op een rol van 50m. Hopelijk vind je ze! En met 50m kun je al eventjes verder! ;-)

      Verwijderen
  7. Gewoonweg prachtig! Al zijn miserie waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, soms is het vloeken, maar achteraf ben ik dan altijd blij dat ik heb volgehouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nicky Heyvaert13/10/14 11:02

    Herkenbaar :-)! Ik maakte ook eens een Louisa zonder mouwen en vergat ook de werkwijze aan te passen. Ik heb dan maar afgewerkt met bies aan de mouwen maar vond het minder mooi daardoor... Zou er nergens een uitleg te vinden zijn voor een Louisa zonder mouwen :-)?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat ik volgende keer de werkwijze van SVDHZ ga volgen. Die zijn zonder mouw en lukken steeds goed :-)

      Verwijderen
  10. 't is echt heel mooi met dat mouwtje. Zo een leuk strookje er op.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. dit is beslist een van de mooiste versies!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Super mooi! En dat accentje op de mouwkes, dat is echt top. Dat maakt het jurkje helemaal af.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw, wat een leuke jurk.
    Dat heb je knap gedaan!

    Vele creatieve groetjes,
    Het Veritas-team

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie eerlijke reactie. Het doet ons steeds deugd deze te lezen.