vrijdag 13 april 2018

Oud, maar toch nieuw

Dit jurkje hangt sinds vorige zomer al in haar kast zonder het ook maar aan te hebben gehad. Ik was er eigenlijk te laat aan begonnen en tegen dat het zo goed als af was, was het gedaan met het mooie weer. 

Yep, ik ben zo iemand die altijd en overal te laat is met alles. 

En laat dit nu net eens een perfect zomerjurkje zijn als de temperaturen het hoogst zijn. Lekker gemakkelijk om aan te doen en luchtig voor bij warm weer.

Gelukkig voor ons past Zoë er nog steeds in en kan ze er deze zomer hopelijk met volle teugen van genieten! En daarom wou ik het toch nog bloggen en misschien andere naaisters inspiratie geven voor het perfecte zomerjurkje. 

Het patroon is hetzelfde als deze hier en gaat waarschijnlijk nog wel eens van onder de naaimachine rollen. In deze blog staat ook meer info over het patroon, maar hier kun je meer detailfoto's terug vinden. :-)











En nog wat detailfoto's. 

De zoom is afgewerkt met biais, aangezet met een speciaal biaisvoetje voor op mijn Brother - naaimachine. Een handigheid die onmisbaar is!!


De binnenkant wordt zo ook heel mooi afgewerkt. 


Als het niet geknoopt is, heb je eigenlijk lange konijnenoren ;-)


Het bovenste deel is afgewerkt met een beleg en op een millimeter doorgestikt. 


Bedankt voor het lezen en tot later!
Sofie. 

1 opmerking:

  1. Dit patroon rolde ook al eens vanonder mijn machine.
    Mooie afwerking💪

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie eerlijke reactie. Het doet ons steeds deugd deze te lezen.