donderdag 2 mei 2019

Eerste t-shirt voor de dochter!!

Oooh jeee, waar is dat jaar naartoe? Het is werkelijk een jaar geleden dat ik nog iets geblogd en genaaid had. Shame on me!!
 Maar ik had goede redenen, mijn rugoperatie is ondertussen achter de rug (letterlijk, haha) en de revalidatie is goed gegaan. Daardoor kan ik nu sinds een maand of twee terug beetje per beetje mijn hobby's opnemen, terug actiever worden met mijn gezin (wat trouwens mijn grootste drijfveer is) en aan een nieuwe start beginnen op verschillende vlakken.

Ik ben er dus opnieuw vollen bak ingevlogen zoals wij dat zeggen. Ik werkte op een 2 maand tijd maar liefst 7 stukken af. Voor sommige onder jullie is dit misschien normaal, voor mij is het eerder een uitzondering, haha. Mijn moto voor de moment is dan ook..keep going, keep going, keep going,..

Toen ik de Knippie van februari/maart 2019 zag, was ik niet meteen enthousiast, maar de bijlage trok me dan toch over de streep om het boekje te kopen. Eenmaal thuis gaf Zoë meteen haar bestelling door.
Een topje, een broek, een jurkje en nog twee shirts. Amai, wat een lijst!! Ik ga mijn tenen mogen uitkuisen.

We begonnen aan de top nr. 116 met een mooie hartvormige naad bovenaan. Ik heb hier prachtige stukken tricot liggen, maar aangezien dit voor een eerste versie is, ging mijn voorkeur uit naar een iets goedkoper stofje. En als test bevalt hij ons zeer goed!!

Het naaien van deze shirt zelf is vooral veel rimpelen, maar relatief eenvoudig. Enkel bij de punt van de naad heb ik een fout gemaakt. Achteraf gezien had ik gewoon logisch moeten nadenken en mij niet moeten blind staren op de uitleg van in de Knippie. Maar bon, ik weet wat ik fout gedaan heb en volgende keer beter dan maar..
Wat ik bij een volgende versie ook zou aanpassen is de breedte van het onderste deel van het voor- en achterpand. Eenmaal aan vind ik het iets te ruim zitten. Het is misschien typisch voor zo'n model, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar iets smaller. Dus volgende keer pas ik de patroondelen zo aan dat ze niet zo fel uitlopen naar onderen toe en daardoor ook minder breed zal vallen bij het dragen.



Geniet nog van jullie avond en tot de volgende keer. 
Laat gerust een berichtje na, dat lees ik steeds met veel plezier. 

Sofie




4 opmerkingen:

  1. Mooi! Dit model zou mijn dochter misschien ook wel bevallen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens Zoë is het alsof ze niets aan heeft ;-) Waarmee ze eigenlijk wil zeggen dat het super comfortabel is!

      Verwijderen
  2. Ik vind het zeer geslaagd! Leuk model en stofje!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie eerlijke reactie. Het doet ons steeds deugd deze te lezen.