vrijdag 3 mei 2019

Katoenen jurk voor mijn bijna 8-jarige.

Nu ons Zoë in maat 140 zit is het moeilijker geworden om leuke patronen te vinden. En wat ik leuk vind, vindt zij niet altijd leuk. Ze begint echt haar eigen smaak te krijgen en het mag zeker niet te kinderachtig zijn. Tenzij het met eenhoorns is, dan mogen we voluit gaan. Herkenbaar?

Om als mama deze veranderingen te zien is niet altijd gemakkelijk. Het is alsof je steeds kleine stukjes moet afgeven, los laten. Maar bon, ik heb er mij toch nog eens aan gewaagd om een jurkje te maken én in een katoenen stofje dat ik zelf enkele jaren geleden gekozen heb. Ook het patroon was zoeken, maar heb ik uiteindelijk gevonden in de B-Trendy 10, dress 1807.
Vroeger had ik een gelijkaardig patroon, de Antoinette van 'Van Katoen', maar daar is ze spijtig genoeg uitgegroeid. Gelukkig heb ik deze nog, want om het jurkje (de zakken) in elkaar te zetten ben ik regelmatig eens in de beschrijving met foto's gaan spieken.

En dan nu de foto's :-)






De leuke zakjes afgewerkt met een paspel. 


Een blinde rits als sluiting. 


Laat gerust hieronder weten wat jullie ervan vinden. Vind ik steeds leuk om te lezen.
Groetjes,

Sofie

2 opmerkingen:

  1. Zo'n vrolijk jurkje, tof dat ze dat nog wil dragen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Was een risico hoor. Meestal moet het nu al stoer en cool zijn, haha. Of ze het veel gaat dragen dat is weer iets anders...

      Verwijderen

Bedankt voor jullie eerlijke reactie. Het doet ons steeds deugd deze te lezen.