donderdag 19 december 2019

Eens iets voor mezelf: de Aster van LMV

Al een hele tijd terug heb ik eens het alom bekende patroon de 'Aster' van 'La Maision Victor' getest.
De proefversie viel ruim uit aan de taille en kort aan de mouwen en het lijf.
Vervolgens heb ik het patroon volledig aangepast naar mijn eigen wensen. Veel meer getailleerd, de mouwen met 12 cm verlengd (tot lange mouw), het voor- en rugpand met 13 cm verlengd en volgens de tip van andere naaisters, 2 maal de halsboord van het rugpand gebruikt.

De tweede test was meteen een stuk meer naar mijn goesting. Resultaat: een super warme aster voor als het echt koud is. Spijtig genoeg heb ik daar nog geen foto van kunnen nemen. Deze hebben jullie nog te goed!

Enkele weken ging ik richting de kledingzaken voor een nieuwe jeans en hopelijk ook wat leuke truitjes of blouses. Viel dat tegen, allé, het is dubbel. Ik heb echt wel mooie dingen gezien én gepast, maar €59 voor een simpel truitje! Ik kon het er werkelijk niet aan geven, in mijn hoofd vond ik dat teveel voor hetgeen het was. Ik ben uiteindelijk wel met een broek en een kokerrok thuisgekomen, maar vooral met een missie! Ik naai het zelf!

Eenmaal thuis nam ik meteen het patroon van de Aster, doorzocht ik mijn stoffenkast en ging ik aan de slag. Ik vond nog een prachtige summer sweatstof die ik deze zomer online gekocht heb.
Spijtig genoeg had ik niet voldoende stof voor een lange mouw en koos ik voor een 3/4 mouw.

Waar ik echter geen rekening mee gehouden had, was dat er in deze stof veel minder stretch zat dan in mijn andere versie? Hierdoor zat het eigenlijk te krap en heb ik héééél véééél moeten lostornen en met een kleinere naad alles terug aan elkaar gezet.
Nu zit hij goed, maar kleiner had hij toch niet moeten zijn ;-)

Mijn ventje en Zoë zorgden voor de foto's na een werkdag.
Hopelijk vinden jullie hem net zo leuk als ikzelf. :-)







Tot later!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor jullie eerlijke reactie. Het doet ons steeds deugd deze te lezen.