vrijdag 3 mei 2019

Jurkje uit de Knippie februari/maart 2019

Na het t-shirt van de Knippie februari/maart 2019, begon ik ook aan de sweatjurk 25. Toen ik de foto in het tijdschrift zag, wist ik meteen dat ik deze wou gaan maken. De tricot stoffen werden doorzocht en ik vond nog eentje die ik een aantal jaren terug heb gekocht. Een mooi tafereeltje met hertjes. Het is hier heel lang gekoesterd geweest en ik was altijd bang om erin te knippen. Maar mijn kast puilt uit en er staan talloze dozen en tassen vol met stofjes te strijden voor een plaatsje in die kast. Hoog tijd dus om wat stofjes te verwerken!!

Het jurkje is aan de hals afgewerkt met een beleg en nadien op belegbreedte doorgestikt. Tussen de panden en de belegdelen zit het touwtje om op de rug te strikken.
Het ging wel niet overal even vlotjes, mede doordat het nog maar de tweede keer is dat ik werk met een patroon van de Knippie. De uitleg is niet altijd verstaanbaar voor een leek en daardoor kwam ik regelmatig in de problemen. Hierdoor heb ik ook de zakken weggelaten. Ik begreep het maar niet!! Ik ga dit nu wel verder uitzoeken om deze de volgende keer toch te kunnen toevoegen.


Zelf vind ik de rug heel mooi, het geeft zo iets extra. 




Bellen vangen die broer met volle overgave aan het blazen is. 


Veel naaiplezier en tot later. 

Sofie



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor jullie eerlijke reactie. Het doet ons steeds deugd deze te lezen.