dinsdag 3 november 2020

Katoenen bloes voor onze 9-jarige

Zo blij met deze katoenen bloes!! 

Ik heb ontelbaar veel katoenen stoffen die ik gekocht heb toen ons Zoë nog een klein meisje was. Ondertussen zijn er al veel motiefjes die ze ontgroeid is en waarvoor ik een gepaste bestemming zoek. 

Al mijn patronen en al mijn boeken heb ik afgezocht naar geschikte patronen voor mijn katoenen stofjes, maar vele lappen zijn veel te klein om er nog kleding voor Zoë uit te maken. 

Maar toen zag ik het bloesje B2001 in de B*Trendy nummer 14. Een echt zomeritem, maar met wat aanpassingen kon ik er een ideaal herfstbloesje van maken in zomerse tinten. En deze felle kleurtjes kunnen we nu wel gebruiken in deze tijd van het jaar. 





De ruffels heb ik gedubbeld en tussen de twee lagen zette ik een fantasiebandje. 




Ik heb er een halflange mouw aangezet in plaats van het korte mouwtje. 





Door de felle kleurtjes, het ideale bloesje voor ons Zoë!! 


Tot volgende keer!!

Sofie


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor jullie eerlijke reactie. Het doet ons steeds deugd deze te lezen.