maandag 14 februari 2022

Velocitas hoodie nummer 3!

Een oud berichtje dat ik blijkbaar nooit gepubliceerd heb. Bij deze...

Ondertussen is dit al de derde Velocitas Hoodie dat ik naai. Een goed patroon moet je nu eenmaal meer dan één keer gebruiken. En ik blijf fan! 

Nu was het tijd voor optie A, maar dan zonder de zak vooraan. Ik wou de wolf mooi laten uitkomen in het voorpand. De wolf zelf is een kussensloop die ik ooit gekocht heb, ik denk bij de Zeeman enkele jaren terug. Toen was dat een echte hype, maar op dat moment had ik echt geen idee hoe eraan te beginnen.
Als je dit zelf ook wilt doen, hou er dan rekening mee dat er geen rek zit in de kussensloop. Hierdoor combineer je het best met een goed rekkende effen stof. Anders is hij moeilijk aan te krijgen.
Het voorpand is dubbel gemaakt, onder de wolf zit nog een laag effen joggingstof. Deze heb ik eerst aan elkaar gelockt om dan de sweater verder in elkaar te naaien. Hierdoor is hij ook heerlijk warm en ideaal voor de winter :-)

En dan nu de foto's!



Tja, gekke bekken horen er nu eenmaal bij ;-)




De blauwe jogging komt van bij Driessens en is van goede kwaliteit. 
De grijze stof is een grijze melange tricot en ooit gekocht op een stoffencircus. Deze is veel dunner dan de blauwe stof, dus deze heb ik aan de mouwen ook dubbel genomen. 

Nog een prettige avond en tot later!
Sofie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor jullie eerlijke reactie. Het doet ons steeds deugd deze te lezen.